Philips PerfectCare Expert GC9246

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips PerfectCare Expert GC9246 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kor 20-06-2016

Maakt strijken niet leuker, wel veel gemakkelijker!

Maakt strijken niet leuker, wel veel makkelijker!

Ik heb geïnvesteerd in een goed apparaat omdat ik zelf een hekel heb aan strijken (vooral overhemden e.d.). Wat mij meteen opvalt is dat 1 kant strijken vaak voldoende is, ideaal. Ook vind ik het erg prettig dat ik niet hoef na te denken over de temperatuur. Meteen na het strijken van een katoenen t-shirt, kan ik een wat delicater bloesje strijken. Verder is het erg fijn dat de watertank uitneembaar is en dus eenvoudiger na te vullen is. Ik ben zeer positief over het apparaat en kan het van harte aan iedereen aanraden!

huisman1961 01-01-2015

Het is jammer dat als je de strijkbout van het onderstation pakt, er gelijk stroom wordt geproduceerd. De knop voor stoom zit onder de greep en is vrij groot en heb je eigenlijk gelijk te pakken. Je moet dus opletten met oppakken.

Marjanne2112 23-12-2014

Het gebruiksgemak is top. Het is niet meer nodig om de temperatuur in te stellen in combinatie met stoom. Dat doet het apparaat zelf. En het werkt echt! Fantastisch

HSE1115 06-12-2014

Grandioos apparaat met goede strijkresultaten en daar gaat het om. Enigste punt van kritiek: ss wel wat zwaar.

Mike789456123 31-10-2014

We zijn nu in het bezit van de philips GC9246 heel eenvoudig te installeren de kind kan de was doen. Met een 6,5 bar aan stoom druk hoef je de kleding maar aan een kant te strijken, dus niet meer je kleren omdraaien. Dit maakt het strijken gemakkelijker en je bent sneller klaar. Geen aangebrande kleding meer aan je strijkijzer het apparaat regeld het zelf. We hebben ook de philips strijkplank gekocht nu heb jeen mooi degelijke zet en wordt strijken weer leuk.

Sarge01 16-09-2014

Deze strijkijzer heb ik een paar dagen in bezit gehad, maar is retour gegaan.

De optie dat er geen temperatuur ingesteld hoeft te worden is naar mijn idee de bottleneck van dit product. Ik kreeg echt geen goede strijkresultaten. Voor linnenbroeken, spijkerbroeken en katoenen gordijnen mis je gewoon de hetere temperatuur. Dit in combinatie met wel veel stoom, kreeg ik geen gladde en strakke resultaten. De zool is ook relatief stroef vergeleken met andere merken.

Het apparaat is in zijn totaliteit wel degelijk. Het voelt goed stevig aan en ziet er ook duurzaam uit. Hij wordt ook echt snel warm en is snel gebruiksklaar.

Vullen werkt net als bij de Senseo van Philips en gaat prima.

Ik ben door de slechte strijkresultaten nu overgestapt op een tefal GV8960.

PBV 11-12-2013

Toen mijn oude strijkijzer het begaf, besloot ik een stoomsysteem aan te schaffen.
Ik koos voor deze van Philips omdat hij krachtig is (stoomuitstoot), daarnaast leek mij de automatische temperatuur functie erg handig, niet meer instellen hoe heet het strijkijzer moet staan! Daarnaast was dit systeem ook nog eens een beste koop en was er een mooie aanbieding.

Het strijkijzer werkt echt fantastisch! hij is snel opgewarmd, geeft een goede continue stoom afgifte. Ook het verticaal gebruiken van de stoom werkt perfect! Je kunt ervoor kiezen zelf handmatig stoom toe te voegen, of de stoomknop vast te zetten. Bijvullen is super eenvoudig, het reservoir pak je zo uit het systeem en neem je mee naar de kraan. Ook de automatische temperatuur regeling werkt perfect! het maakt niet uit wat ik strijk, de temperatuur is altijd goed!

Nadelen heeft dit systeem (zoals ieder systeem) ook;
wanneer je echt een broek wilt persen, of bijvoorbeeld een applicatie vast wilt strijken is het lastig dat je de temperatuur niet in kan stellen, hiervoor dus mijn oude strijkijzer nog maar even bewaard. Voor het 'oppompen' van het water uit het reservoir hoor je een zoemend/pompend geluid (vrij logisch lijkt mij). Ik heb hier geen last van, maar voor sommige zou dit bezwaarlijk kunnen zijn.
Als laatste moet je het reservoir (zoals bij ieder systeem)regelmatig schoon maken, dit staat ook in de productbeschrijving (anti-kalk). Wanneer je dit niet doet krijg je bruine strepen op je strijk. Gelukkig is dit reinigen heel eenvoudig en dus zo gepiept!

Al met al dus een zeer goede koop, waar ik erg blij mee ben!

Lucar00 16-06-2013

Na vele jaren van trouwe dienst was onze Philips Azur strijkijzer wel aan vervanging toe.
Oriëntering op internet en in diverse winkels maakte duidelijk dat er heel wat te kiezen viel. Zowel qua uitvoering als qua prijs. Een stoomgenerator leek ons wel gezien het feit dat wij praktisch al het wasgoed strijken. Van kussensloop tot dekbedovertrek en van washand tot badlaken. Maar ook binnen de categorie van stoomgenerators valt er heel wat te kiezen. Gelukkig kwam Philips op het juiste moment met een mooie aanbieding van de GC9246 PerfectCare Stoomgenerator.

Enkele belangrijke kenmerken:
- Optimale temperatuurinstelling ( alle stoffen door elkaar te strijken zonder steeds opnieuw in te stellen)
- 1,5 Liter afneembaar waterreservoir voor ca. 2 uur onafgebroken strijken.
- Continue stoomproductie van 120g/min
- Extra stoomstoot van 340g
- Easy De-Calc met indicator (Effectief antikalksysteem)
- Eco modus ( lager stroomverbruik door minder stoomproductie)
- Slechts 2 minuten opwarmtijd.

Allemaal heel mooi maar hoe bevalt het apparaat nu in de praktijk?
Daar kan ik kort over zijn. GEWELDIG!!! Gewoon de maximale score 10!!

Nadat het afneembare waterreservoir is gevuld met kraanwater en het apparaat is ingeschakeld is het binnen 2 minuten gebruiksklaar. Het strijkijzer is lekker licht
(1,2 kg) en glijdt dankzij de steamglide-zoolplaat super licht over het strijkgoed. De hoeveelheid stoom is perfect te regelen door de hendel onder het handvat in te trekken.
Dit geeft al zulke goede resultaten dat de extra stoomstoot van 340g d.m.v. de knop bovenop het handvat zelden nodig is.
Doordat alle stoffen door elkaar te strijken zijn en de effectiviteit van de stoomgenerator
zelf gaat het strijken veel sneller dan met een gewoon stoomstrijkijzer.
Ontkalken is nog niet nodig geweest en de eco-modus hebben wij (nog) niet gebruikt.
Wel vraagt het opbergen van slang en snoer enige oefening maar daarna is ook dat een fluitje van een cent.

Hoe makkelijk de GC9246 PerfectCare te bedienen is blijkt ook wel uit de omvang van de duidelijke gebruiksaanwijzing die slechts 6,5 A5-pagina’s omvat en geen gebruikers-vraag onbeantwoord laat.

Voor ons heeft de GC9246 PerfectCare bewezen dat Philips zijn slogan sense and simplicity in deze volledig waar maakt.

egeltje4728 13-06-2013

REVIEW PHILIPS stoomgenerator GC9246

Wij waren al bekend met de “oude” PHILIPS stoomgenerator, maar onze nieuwe GC9246 heeft ons snel overtuigd van al zijn nieuwe kwaliteiten.
De zool “SteamGlide” is gelijk gebleven en die glijdt als van ouds glad over het te strijken goed, maar dit nieuwe apparaat is nog beter door dat de temperatuur en de hoeveelheid stoom, tot wel 6 ½ bar, beter ingesteld wordt op het te strijken materiaal, daarom is elke streek raak en super glad, mede ook door de extra stoom stoot mogelijkheid.
Als je al eens een valse plooi strijkt dan ga je er terug overheen en er is door de juiste hoeveelheid stoom niets meer te zien van die valse plooi.
Het apparaat herkent alle strijkbare stoffen en stelt dan precies de juiste temperatuur in om het glad te strijken.
Zelfs als je het apparaat aan en op de zool op de strijkplank laat staan dan nog kan er niks gebeuren, het strijkplankovertrek zal nooit verbranden net zoals alle andere strijkgoed!
Daarnaast zal het apparaat zich al na 2 minuten uitschakelen als het niet gebruikt wordt, maar is direct daarna weer klaar voor gebruik!
Ook zeer handig is de ECO stand waardoor je strijkt met minder stoom en zo nog meer energie en het milieu spaart.
Wel erg handig vinden wij de “Easy de-calc” waarmee wij het apparaat snel en handig kunnen ontkalken, omdat je het kalkwater zo uit het reservoir in een bakje kunt laten weglopen.
Met een waterreservoir van 1,5 liter kunnen we nu wel 2 uur achtereen doorstrijken.
Het enigste min puntje vinden wij de werking van de continue stoom, 2 x kort drukken op de stoom knop geeft niet altijd de werking van continue stoom.
Als het strijken klaar is dan is het strijkijzer simpel te vergrendelen aan de stoomgenerator en is dan in z’n geheel makkelijk draagbaar.
Deze PHILIPS stoomgenerator doen wij nooit meer weg en is een aanrader voor een ieder die zorgeloos, perfect en snel wil strijken.
Van ons krijgt deze kanjer als rapport cijfer : ‘n 9 plus.

kvl007 12-06-2013

Net terug van vakantie en een heleboel wasgoed. Met de net gekochte Stoomstrijker was dit in een ommezien weer gestreken.
Door de automatische temperatuuraanpassing ging het snel, en het resultaat was super glad. Ook de watertank heeft een grote capaciteit. Kortom, met deze Stoomgenerator is strijken van een nare klus een plezier geworden.

Norendal73 03-06-2013

Oké, laat ik om te beginnen met zeggen dat ik tot voor kort enorm tegen een strijkklus opzag! Na jarenlang met een Philips Azur 4010 gewerkt te hebben (overigens geen verkeerd apparaat) een Philips GC9241 ofwel GC4246 (zelfde apparaat!) stoomstrijkijzer aangeschaft... een wereld van verschil is gebleken! De leverdag was voor mij een feestdag, heerlijk een doos uitpakken en kijken wat er in zit, alle info gelezen, de doos van buiten geïnspecteerd, kortom helemaal in mijn element! De stoomstrijkijzer uit de doos gehaald...door dat reservoir is het toch een flink toestel + gratis training, want 5 kg zwaar (met leeg water reservoir, anders komt hier nog 1,5 kg bij). Het heeft vervolgens even geduurd voordat ik de stoomstrijkijzer kon gebruiken (werken, werken, werken enz.), maar uiteindelijk heb ik het toestel nu een aantal keer intensief gebruikt (stapels kleding opgespaard). Ik heb hier maar 1 woord voor: Ongelofelijk! Ik had niet verwacht dat strijken zo leuk gemaakt kon worden. Wel een punt van opmerking; op een gewone strijkplank is het passen en meten om dit apparaat stabiel te plaatsen, dus die gaan we ook vervangen voor een modern breed exemplaar.
We gaan verder, de regel: Zorgeloos strijken, geen instelling vereist...klopt, ik als man let niet op instellingen, het moet snel, simpel en goede kwaliteit bieden! In het verleden was ik lange tijd bezig om kleding strak te krijgen (om het vervolgens op te geven), met deze stoomstrijkijzer zijn de stappen als volgt:
1. Je drukt de aan/uit knop in
2. Je wacht tot de strijkijzer verlichting niet meer knippert,
3. Je drukt wanneer nodig de stoomknop in en strijkt in één keer de kleding strak...ik maak nu dus geen geintje, dit apparaat doet alles zonder probleem, van wol naar synthetisch naar linnen, geen brandplekken in de kleding, geen krimpplekken, geen verkleuringen. Zolang het gestreken kan en mag worden maakt mijn Philips er geen enkel probleem van. Eco functie heb ik niet gebruikt, je kunt ruim 2,5 uur strijken als je spaarzaam omgaat met stoom. Dit is ook makkelijk te realiseren, want je hoeft maar één keer over het te strijken oppervlak heen (ook hier geen verschil of het nu linnen of fijn materiaal is). Door de zoolplaat hoef je ook niet hard te duwen om een verkreukeld plekje weg te strijken, een stoomstoot doet wonderen. En dan bedoel ik niet de grote stoomstoot, maar gewoon van de normale stoom productie. De stoomstoot van 340 gram heb ik nog niet gebruikt, tot op heden is het niet nodig geweest. Het apparaat gaat vanzelf uit als het een tijdje niet gebruikt wordt, dit heb ik even getest door aan te zetten, paar stukken kleding gestreken te hebben en vervolgens onze dochter tussen de middag ophalen van school...en ja hoor, uit.
Na gebruik is het wel het vermelden waard in het gebruikersmanual om het snoer waardoor stoom gaat niet gelijk op te bergen, maar eerst af te laten koelen voordat dit in de uitsparing gedrukt kan worden (veiligheidspuntje). Kortom, ik ben zeer enthousiast over de Philips GC9241 stoomstrijkzer en ondanks de hoge aanschafprijs zou ik dit apparaat zeker aanraden aan iedereen die op een eenvoudige manier wil strijken (nog eenvoudiger is het door een ander te laten doen natuurlijk, haha)

Diane8 31-05-2013

Sinds enige tijd gebruik ik de Perfect Care 9246 en het apparaat bevalt prima. Binnen 2 minuten is hij gebruiksklaar. Er zit een los waterreservoir op, dat je met gewoon kraanwater kunt vullen. Wat mij wel opvalt is dat hij niet helemaal leeg is als het lampje om water bij te vullen gaat branden.

Je hoeft geen temperatuur of iets dergelijks in te stellen, alles gaat vanzelf. Je kunt niet per ongeluk iets te heet strijken door de automatische temperatuurregeling. Hierdoor krijg je zelfs geen brandplek op je strijkplank als je hem daar even op laat staan.

Het apparaat geeft genoeg stoom, waardoor het strijken vrij eenvoudig gaat. Op de eco-stand strijkt hij 40% voordeliger, maar vind ik hem persoonlijk minder snel de kreukels glad strijken. Dit is natuurlijk per soort stof verschillend. Mijn moeder vindt de eco-stand juist weer fijn, omdat ze het dan tijdens het strijken een stuk minder warm heeft ;-)
Druk op de stoomstootknop (bovenop) voor extra stoom, of druk tweemaal snel op de stoomhendel (onderop) voor een hoge continue stoomproductie. Probeer dan wel die stoomhendel niet meer aan te raken, want bij de geringste aanraking schakelt hij de continue stoom weer uit.

Doordat het strijkijzer kan worden vergrendeld aan het onderste stoomgedeelte is het gehele apparaat gemakkelijk te verplaatsen.

Qua geluid is hij minder luidruchtig dan onze vorige stoomgenerator. Hij is niet goedkoop, maar toch voor mij zijn geld wel waard. Groot voordeel vind ik dat hij, als hij langere tijd niet wordt gebruikt, zichzelf uitschakelt.

Theodorakis 30-05-2013

Nu een paar weken in bezit. Een geweldige vooruitgang t.o.v. mijn gewone stoomstrijkijzer. Hij racet werkelijk over alles stoffen heen. Voelt heel robuust aan en is gemakkelijk navulbaar.

jwjonker 29-05-2013

Ik heb de GC9246 al enkele keren gebruikt en ik vind het een ENORME vooruitgang ten opzicht van mijn stoomstrijkijzer van 6 jaar oud. Ik strijk verschillende soorten kleding en merk dat alles zich heel makkelijk glad laat strijken, er altijd voldoende stoom beschikbaar is en het apparaat zelf de temperatuur regelt!! Dit is echt Strijken 2.0

Het enige minpunt dat ik kan bedenken is de omvang van de stoomgenerator, maar als je altijd op 1 plek strijkt dan is dat geen probleem.

Leukspelletjes 23-05-2013

Wij hebben dit apparaat ter vervanging van onze oude stoomgenerator. Deze was van tefal.
Het artikel wordt keurig in een omdoos geleverd. Deze is voorzien van luchtzakjes waardoor de binnendoos beschermt wordt. Het apparaat is direct uit de doos gebruiksklaar. Het afneembare reservoir is heel handig en werkt hetzelfde als bijvoorbeeld bij een senseo. Groot voordeel is dat je tussentijds bij kan vullen en dus niet hoeft te wachten totdat het strijkijzer is afgekoeld.
Het strijkijzer is zeer snel op stoom. ong. 2 minuten. dit was bij ons oude apparaat soms wel 5 min. Het strijken zelf gaat perfect en je kunt inderdaad alle stoffen door elkaar strijken. Voorheen zocht ik eerst de was uit en daarna begon ik pas te strijken. Dit hoeft nu dus niet meer. Het opbergen van de snoeren in het strijkijzer is even een handigheidje maar het past wel, en met de strijkbout vastgelocked op de basis is deze makkelijk te vervoeren en op te bergen. Philips noemt het vanzelf uitschakelen een voordeel, ik ervaar dit echter als irritant. Als je nu even iets gaat pakken of opvouwen dan moet je weer even wachten tot het apparaat weer "aan" staat. Buiten dit een perfect apparaat waarmee iedereen strijken kan!

Detty01 21-05-2013

Sinds anderhalve week ben ik in het bezit van de philips GC9246 en ben er heel erg tevreden over.
Doordat het strijkijzer kan worden vastgeklikt aan het onderste stoomgedeelte is het gemakkelijk te verplaatsen.
Om te kunnen strijken hoef je alleen maar het afneembare waterreservoir te vullen met normaal kraanwater en de aan/uit knop in te drukken. Dan twee minuutjes wachten en je kunt aan de slag. Stofsoort of temperatuur hoeft niet ingesteld te worden.
Dat heeft weer het voordeel dat je niet eerst de was hoeft te sorteren.
Wat ik erg prettig vind is dat je het strijkijzer zo op de strijkplank kunt zetten zonder dat het bruine plekken geeft.
Ik geloofde dit niet maar het is echt waar.
Om stoom te geven moet je de knop onder de handgreep ingedrukt houden. Dat gaat zo ongemerkt dat je dat niet door hebt. Verder kun je nog een extra stoomstoot geven door bovenop een knop in te drukken.
Ook aan het milieu is gedacht want er zit een eco-stand op.
De stoomstoot is dan iets minder maar nog steeds ruimschoots voldoende voor een goed resultaat. Voordeel is dan weer dat je langer doet met het water in het waterreservoir.
Het strijkijzer heeft een fijne zool je glijdt soepel over de stof en door de punt kun je overal goed bij.
Mijn gezin vindt deze stoomgenerator qua geluid stiller dan de vorige die ik had.
Heb het artikel nog niet ontkalkt maar dat lijkt me een fluitje van een cent. De gebruiksaanwijzing is daar erg duidelijk over.
Het enige negatieve is de prijs. Die is aan de hoge kant maar het artikel doet wel wat het belooft en dat is veel waard.

tester1961 19-05-2013

Bij mijn oude strijkijzer duurde het opwarmen 10 minuten, daar begon ik me toch aan te ergeren, aangezien ik door ernstige omstandigheden weinig tijd heb. Vandaar dat ik gezocht heb naar een goed strijkijzer die ook nog snel kan opwarmen. Toen kwam er een bericht van Philips of ik een strijkijzer wilde testen. Dat bericht kwam als geroepen en daar zeg je dan ook geen nee tegen.

Op maandag 6 mei heb ik bericht gekregen dat ik de Philips Perfect Care GC9246 besteld heb en dat ik deze binnenkort kan verwachten. Op vrijdag 10 mei werd de Philips Perfect Care GC9246 geleverd. Keurig op tijd.
Het was een behoorlijke grote doos, daar schrok ik wel even van, maar dit kwam onder andere doordat de Philips Perfect Care GC9246 uitstekend verpakt was door Philips.
Het strijkijzer zat namelijk nog verpakt in een doos en daaromheen zaten plastic zakjes met lucht, dus het was onmogelijk bij normale behandeling dat het Philips Perfect Care GC9246 strijkijzer beschadigd zou worden.
In de doos zat de enquête, de uitleg van het strijkijzer, de pakbon, de gebruiksaanwijzing en het garantiebewijs.
Het strijkijzer is wel groter dan een normaal strijkijzer, dit omdat het stoomsysteem (zeg maar de container waar je het water in moet doen) er ook bij zit.

Dan het strijken: zet het apparaat op de strijkplank. Dit gaat gemakkelijk, want je kunt het strijkijzer vergrendelen aan het onderste gedeelte en zo optillen en meenemen.
Als je een strijkplank hebt met een iets grotere houder, dan is dat handiger.
Vul de container met water tot aan het max streepje = 1 ½ liter. (Je kunt dan ongeveer 1 1/5 tot 2 uur strijken). Deze is ook tijdens het strijken bij te vullen, erg handig!
Druk op de knop dit in het midden van voorkant van het Philips Perfect Care systeem zit. 2 Minuten later kun je al gaan strijken. Geweldig. Dit kun je zien aan het lampje wat nu niet meer knippert, maar continue brandt.
Je hoeft geen temperatuur in te stellen, het gaat helemaal automatisch. Het strijkijzer glijdt soepel over alle stoffen.
Het gaat snel, want bij de meeste kledingstukken etc. hoef je maar aan 1 kant te strijken, de andere kant is vanzelf glad.

Je kunt ook verticaal stomen, houdt het strijkijzer verticaal, druk op de stoomhendel (onderaan) en raak het kledingstuk voorzichtig aan met de zoolplaat.
Continue stoomproductie: 120 g/min / Extra stoomstoot: 340 g / Stoomdruk tot 6,5 bar
Er zit ook een eco-stand op, dit scheelt 40 % in energieverbruik.

Verder is het verstandig om tijdens het strijken een raam open te hebben, zodat je kunt ventileren.

Je kunt het apparaat eenvoudig ontkalken. Dit moet 1 x per maand. Krijg je onverwachts telefoon oid tijdens het strijken, na 10 minuten schakelt hij automatisch uit. (Ook handig mocht je hem vergeten uit te zetten.)

Overige gegevens: Vermogen 2400 W / Snoerlengte 1,8 mtr / Lengte slang: 1,7 mtr / Gewicht Strijkijzer: 1,2 kg / Gewicht compleet: 5 kg

Inmiddels gebruik ik het strijkijzer ruim een week. Ik vind het een fijn strijkijzer, een aanrader.

tester1961 31-05-2013

Na het strijkijzer meerdere keren gebruikt te hebben vind ik hem steeds fijner. Als ik de review over mocht doen zou ik nu een cijfer **** 10 **** geven. :-)

ancolo 14-05-2013

Sinds enige tijd gebruik ik de Perfect Care 9246/02 en het apparaat bevalt erg goed. Ik heb een gezin met 3 kinderen dus regelmatig moet er gestreken worden. Wat het eerste opvalt is dat hij erg handzaam is en snel gebruiksklaar is. Er zit een los waterreservoir op wat gewoon te vullen is met kraanwater.
Je hoeft geen temperatuur of iets dergelijks in te stellen, alles gaat vanzelf. Je kunt niet per ongeluk iets te heet strijken. Erg handig.
Het apparaat geeft een flinke stoomstoot waardoor het strijken erg eenvoudig gaat. Er zit zelfs een mogelijkheid op om een extra stoomstoot te geven maar dat heb ik zelf nog niet nodig gehad.
Hij staat stevig als je hem even opzij zet. Je kunt hem zelfs op de zool laten staan zonder dat je een brandplek op je strijkplank krijgt.
Een minpuntje is dat hij soms wat geluid maakt. De prijs is ook aan de hoge kant. Toch is hij zijn geld wel waard.